خط تولید اتومات نان صنعتی

دستگاه تمام اتومات نان صنعتی

خط توليد صنعتي تمام اتوماتيک پخت نان بربري بدون دخالت دست براي اولين بار در ايران و منطقه خاور ميانه ساخته شده است که جزو افتخارات صنعت نان ايران و مخصوصا شرکت صنايع پخت مشهد ميباشد اين خط توليد در مدت 4سال کليه مراحل طراحي و تهيه نقشه هاي اجرايي و سه بعدي نمونه سازي و صحه گذاري بر طراحي آن توسط متخصصين و مهندسين توانمند شرکت صنايع پخت مشهد انجام گرفته و به توليد انبوه رسيده است توان توليد اين خط 20 تن نان در روز ميباشد .در اين خط توليد دستگاه مختلف عمل فرآوري خمير و توليد نان را انجام مي دهند که همگي بوسيله يک سيستم کاملا اتوماتيک (PLC ) تحت کنترل و برنامه ريزي مي باشند.

مشخصات سيستم کنترل خط توليد:
اين خط توليد در سال 1378 توسط بخش R&D شرکت صنايع پخت مشهد طراحي و ساخته شد و در سال 1381موفق به دريافت تائيديه مرکز پژوهشهاي علمي و صنعتي گرديد . و در سال 1384بعنوان اختراع در اداره مالکيت صنعتي ايران به ثبت رسيده است.اين خط داراي 3 پنل لمسي با 3 زبان مختلف مي باشد و اپراتور قادر است از سه نقطه مختلف خط را توسط اين پنل ها کنترل و برنامه ريزي نمايد همچنين کل خط توليدتوسط سيستم اپراتور مرکزي بطور شبکه قابل کنترل و مانيتورينگ مي باشد.

سيستم مديريت مرکزي :
تمام فرآيند توليد در سيستم مديريت قابل مشاهده و کنترل مي باشدو مديريت به آساني قادر به مشاهده و گزارش گيري اطلاعات فعلي خط توليد از جمله دما و رطوبت نقاط مختلف ، سرعت نقاله ها ، تعداد خميرهاي وارد شده در خط، تعداد خميرهاي عبوري از قسمت هاي مختلف نقاله ها، تعداد خميرهاي وارد شده به پروفر و تخمير نهايي و نهايتا فر و نيز تعداد نان هاي خارج شده از فر مي باشد. از طرفي آلارم هاي احتمالي ايجاد شده در خط بر روي سيستم مديريت مرکزي نمايش داده مي شود. علاوه بر اين براي مقايسه و نتيجه گيري بهتر وضعيت خط توليد، دما و رطوبت قسمت هاي مختلف توسط منحني ها و جداول قابل مشاهده و مقايسه با وضعيت روزهاي گذشته مي باشد.

سيستم کنترل اپراتور:
توسط سه پنل لمسي که مشخصات آن در قسمت جداول آمده است اپراتور قادر به کنترل خط توليد و مشاهده اطلاعات آن مي باشد که به اين شکل کنترل خط توليد به سهولت و دقت بالاتر انجام مي گيرد. پنل مورد استفاده از نوع Panel Master PL 121-TST ساخت تايوان مي باشد.

- سيستم کنترل اپراتور سيار:
با استفاده از تبلت وايرلس اپراتور مي تواند مديريت خط توليد را از نقاط مختلف به اجرا رساند.تمام اطلاعات خط توليد در حافظه PLC ذخيره شده و توسط منحني ها و جداول مربوط قابل مشاهده و گزارش گيري مي باشد. اين اطلاعات را مي توان توسط فلش مموري ذخيره نمود و در رايانه در نرم افزار اکسل قابل بازبيني و ويرايش مي باشد. از طرفي تمام اطلاعات خط توليد که در صفحات مختلف پنل وجود دارد قابليت پرينت را نيز دارا مي باشد.

- سيستم پردازش مرکزي :
کل فرآيند توليدتوسط (Fatek-60MC(PLC ساخت کشور تايوان ، پردازش و کنترل مي شود. اين پردازشگر قابليت اتصال مودم جهت اصلاح و تغيير برنامه ، کنترل و مانيتورينگ از راه دور را دارا مي باشد و قادر است تمام اطلاعات سيستم را براي مدت طولاني ذخيره نمايد. کليه درايوها توسط اين پردازشگر کنترل مي شود و HMI دستورات خود را از اين پردازشگر دريافت مي کند.

- اينورتر :
کنترل دور موتورهاي اين خط توسط اينورترهاي مارک invt مي باشدو قابليت کنترل برداري بدون سنسور و کنترل V/F را دارا مي باشد. دقت عملکرد در اين اينورتر 0.5% سرعت ماکزيمم مي باشد. فرکانس کرير بين 0.5 Khz ~ 15KHz قابل تنظيم مي باشد و همچنين در حالت قطع برق لحظه اي بدو توقف کار خود را ادامه مي دهد. اين اينورتر داراي تابع رگولاسيون اتوماتيک ولتاژ مي باشد و داراي 24 فالت حفاظتي بوده و همچنين يونيت ترمز داخلي دارد. گشتاور راه اندازي آن 150درصد گشتاور نامي مي باشد.

مشخصات پنل های کنترل کننده خط تولید
Spotlight Image
مشخصات اینورتر
Spotlight Image
مشخصات سیستم پردازش مرکزی(plc)
Spotlight Image
مشخصات اجزای کلی تابل برق
Spotlight Image

برای اطلاع از قیمت خط تمام اتومات صنعتی و شرایط خرید ماشین آلات پخت نان می توانید به یکی از روش های ذیل اقدام نمایید:


  • گفتگوی آنلاین

  • تماس با شماره تلفن شرکت صنایع پخت مشهد:05132464090(10 خط)

  • ارسال ایمیل

    نام خانوادگی/نام شرکت :*
    لطفا فیلد نام خانوادگی /نام شرکت را پرکنید

    ایمیل: *
    آدرس ایمیل معتبر وارد کنید

    تماس با :
    ورودی نامعتبر است

    موضوع درخواست :*
    ورودی نامعتبر است

    پیغام :
    Invalid Input

    شماره تماس :
    ورودی نامعتبر است

    استان :
    Invalid Input

    کدامنیتی :*
    کدامنیتی :   RefreshInvalid Input