شرکت صنایع پخت مشهد، در سال ۱۳۷٠ با هدف ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات پخت نان و شیرینی جهت تأمین نیازهای داخلی و حضور در بازار های جهانی تحت شماره۷۵۷۱ در اداره کل ثبت شرکت های خراسان به ثبت رسید. این شرکت فعالیت خود را در وسعتی بالغ بر ۵٠٠٠٠ متر مربع آغاز نموده است.در سال ۱۳۷۱، با ارسال دستگاه های تولیدی خود به کشور های آسیای میانه جزو اولین صادر کنندگان ماشین آلات پخت نان قرار گرفته و در سال های بعد با صادر کردن ماشین آلات خود به کشور های مذکور به میدان فعالیت خود افزود. در سال ۱۳۷۲ ،برای اولین بار اقدام به ساخت دستگاه فر طبقه ای وفر تونلی تمام اتوماتیک پخت نان با استفاده از سیستم برق کرده وآن را به سوئد صادر نموده که این مهم نیز از جمله اقدامات درخشان شرکت در زمینه نوآوری می باشد. صادر کردن دستگاه به سوئد منجر به صدور بیشتر این دستگاه ها به آسیای میانه شد. در تمام این سال ها، بعلت کیفیت خوب در طراحی و زیبایی ظاهری، محصولات شرکت از توجهی خاص دربین هموطنان برخوردار بوده است تاجایی که می توان در تمام شهر های ایران دستگاه های نانوایی شرکت صنایع پخت مشهد را به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه های نانوایی در خراسان مشاهده نمود. کارآیی مناسب محصولات شرکت منجر به صادر کردن دستگاه تمام اتوماتیک به شهر مونیخ آلمان در سال ۷۶ گردید.
اکنون نمونه ماشین آلات ساخت این شرکت در کشورهای سوئد ،امارات ،عربستان ،ترکمنستان،قزاقستان،تاجیکستان ،افغانستان ،قرقیزستان ،استرالیا ،عراق ،کانادا ،امریکا ،ترکیه ،آذربایجان ،روسیه ،فیلیپین ،مالزی ،انگلستان ،گرجستان ،تایلند ،هلند ،نیوزلند ،ازبکستان ،کره جنوبی ،عمان ،لبنان ،اتریش ،آلمان ،ارمنستان ،نروژ ،بحرین ،موجود می باشد.شركت صنايع پخت مشهد افتخار دارد با تكيه بر تخصص و تجربه مهندسين داخلي توانسته است محصولات خود را علاوه بر اقصا نقاط كشورمان به بيش از 31 كشور در 5 قاره جهان صادر نمايد.
خط مشی کیفیت شرکت صنایع پخت مشهد
شرکت صنایع پخت مشهد، در جهت تولید ماشین آلات پخت نان با هدف ارتقاء کیفیت محصولات و تأمین نیازمندیهای مشتری و بهبود مداوم محصولات ،به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار به عنوان یک اقدام بنیادی ، سیستم مدیریت کیفیت خود را بر اساس استاندارد۲٠٠8-۹٠٠۱ Iso طراحی نموده است و متعهد به اجرای آن می باشد. حال به اقتضای این نظام و بینش، برآنیم که با بهره گیری از کلیه امکانات و تواناییهای خود و با توجه به آموزش و استفاده از نیروهای مجرب و شناسایی و تحت کنترل در آوردن تمامی فعالیت های مؤثر بر کیفیت، از طریق اجرای مؤثر سیستم در کلیه سطوح رضایت مشتری را در زمینه تولیدات خودجلب نماییم. همواره، حضور در بازار جهانی از مهمترین اهداف شرکت در برنامه ریزی های مدیران بوده که در این خصوص سایت اینترنتی شرکت صنایع پخت با بیش از 15 سال سابقه ، شرکت را در عرصه بین المللی معرفی نموده واز این طریق صادرات مناسبی نیز داشته است. علاوه بر آن، مدیران بخش بازار یابی و فروش شرکت با مشارکت بخش طراحی و مهندسی،همواره توجهی خاص به نیازهای تشریحی و تلویحی مشتریان داشته است و سعی نموده اند برای ورود به بازار هدف ،ابتدا نیاز بازار را مورد توجه قرار داده و با توجه به آن اقدام به طراحی محصول جدید و یا هماهنگ سازی توان و قابلیت های محصولات با بازار صادراتی و بازار داخلی نمایند. که از آن جمله می توان به طراحی دستگاه پرتابل با مصرف سوخت بسیار پایین برای بازار داخلی و صدور به کشور های مختلف و طراحی و ساخت دستگاه پخت انواع نان حجیم با استفاده ازانواع سوخت گاز ، گازوئیل و یا چوب برای بازار دالی و خارجی و یا طراحی و ساخت دستگاه چند منظوره سیستم تونلی برای بازار داخلی و خارجی اشاره نمود. شرکت صنایع پخت مشهد، با توجه به کیفیت و تحقیقات در زمینه کاهش ضایعات نان، اقدام به تأسیس واحد تحقیق و توسعه نموده است که در آن تمامی محصولات تولیدی مورد بررسی و مهندسی مجدد قرار گرفته و در جهت بهبود و ارتقاء توان آنها طراحی وبهینه سازی می گردند. و همچنین با بررسی بازار و شناخت نیازهای فعلی و بالقوه طراحی و ساخت محصولات جدید را مورد بررسی و اقدام لازم قرار می دهند .سپس کلیه محصولات جدید را مورد آزمایش قرارداده و اقدام به تصدیق طراحی نموده و مجوز تولید انبوه صادر می گردد.